Langsung ke konten utama

bulen di langet manyang



Malamnyan bulen tinggai siblah yang mensyuhu di gaki awan, agen di pot sepoi-sepoi lewat  tingkap kama yang terbuka siblah dipaksa tamong lam rehung hidong yang di hirup tega lepah na. saboh sosok luroeh dalam duek meusila ateh ingka sembahyang yang ka cukop tuha, geupeuabeuh malam dengon tahajjud, umu gopnyan baro peut ploh tho’en tapi deh jih lebeh tuha karena beban fikiran yang sepanjang buket barisan ka lage gerbong kereta api yang hana putoeh dari Aceh troh Palembang.
Mata gobnyan meuseu-meuse dalam resah petanda dalam hate gobnyan na gelisah yang di jelaskan lewat mata tuha, beban fikiran yang peuget gobnyan taheu teubinggong keudro. Terasa bengeh, naksu geumoe, naksu jeut hang manyang tapi di saboh sisi laen gobnyan harus mampu bertahan demi saboh cita-cita, demi saboeh harapan yang geutuleh dalam saboh janji masa dilee. Nyan keuh Mak, poma yang geunging bumo seramoe mekkah dengon mata tuha gobnyan, geusaha keudro mandum demi saboeh keluarga yang sejahtera, demi saboh kemajuan yang harus tercipta.  Mandum nyan ateuh dasar cinta bak anek-anek gobnyan. Cinta, na keuh manusia nyang mampu hudep tanpa cinta? Na keuh manusia nyang mampu? Sang hana, kecuali manusia yang hudep tanpa hati nurani. Cicem punjoet pun geusayang keu pasangan jih ateuh dasar cinta yang ka di anugerahkan oleh Allah bak mahluk yang sabe jeut korban untuk ureng-ureng yang na cita-cita namun hana troh lage yang di harapkan, ie yang beku jeut keu es pun ateuh dasar cinta, mandum nyang na di donya nyoe udep dan melakukan peu-peu nyang na ateuh dasar cinta tapi saat nyoe kon sidroe dua droe nyang menghianati fitrah cinta, cukop ka kompleks nyang geusilih ateuh nan cinta. Trep mak bertafakur, luroh lam ie mata.
Dengoen langkah pasti mata gobnyan meunyulusuri lom foto-foto yang terpajang di binteh kama. Rindu ke aneuk nyang jioh di mata leh kiban haba leuh geujak meununtut ilme di gampong gop tinggai dengon syedara akibat dari seugala keterbatasan nyang na dalam keluarga, lage geukeun lee ureng tuha “ bu beu lhe-lhe ungket beucut-cut , ilme donya beutatuntut meno beujeut ilme agama, karena udep lam donya meunyoe tan ilme hana guna”.
Mak na aneuk lee dro, dua agam nyang akan jeut imam sholat ngoen sidro inong nyang akan ngebina aneuk-aneuk soleh-sholehah dalam rumoh tangga suatu saat. Nyang  tuha nyan keuh si syifa, inong nyang menurut mak tegar tat dalam menjalani udep sebagai ureng nyang hana glah pieh bu coet uroe, tapi bagi syifa sabe geukeun “ keterbatasan memang poe ureng nyang kadang ka berusaha tapi tetap hana bisa mencapai hasil nyang di harapkan, tapi keterbatasan nyan kon saboh penghalang nyang  bisa peuget tanyoe pijoh dalam menggapai cita-cita”. Terakhir wate di beurangkat dari rumoh, mak Cuma neupesan bak syifa “ naggroe jioh peulaboh jiwa, neujak hai daradengoen modal a’ ba’ tamenyoe jeut keu sajrana bek neupeutuho mak ka tuha”.
Ie mata gobnyan ro tijoh ateuh tika, seolah saksi udep nyang hana berakhir lom dengon lika-liku panjang penoh tantangan. Ie mata di tibit tanpa paksa di tron lewat pipi gobnyan nyang ka krut oleh usia, fikiran melayang lom ke Ayah syifa nyang jino aleuh ho ka, hana mupat rimba, geumeukawen dua geu tinggai mak dengoen aneuk lee dro nyang mesti di tanggong. Teuma syifa jino ka geujak kuliah u Banda Aceh ateuh doa mak dengon usaha dan keteguhan hati cukop tat saba di jak kuliah. Beban fikiran ciet ka sep meutumpok hana di pike lee nyang penteng mak sehat nyan mantong. Memori trep nyang ka usah di puta like matanyang ka suak gara-gara tat kayem di peuta, wate nyan umu syifa baro delapan thoen, tapi syifa ka di lake jak beugt tempat tengku Hasby karena di meugon dengon anek rayek mandum, mak seupat kaget masanyan, karena syifa di klik lake jak beut kakeh terpaksa mak intat syifa bak teupat beut nyan. Leh nyan syifa mulai meulomba jak bak tempat beut, mulai lomba-lomba so away khatam, hapai al-qu’an, melomba teme rangking sa di sikula, lomba plung di atenug paya, menyanyi lagu “hate nurani”  dengon di babah pinto sira di khem-khem dengon suu nyang peuget beukah pinggan si blah.  Lagu dendang syifa fari phon di tepe lagu nyan sampek SMA dengon suara sumbang sabe geuba lagunyan di baroh ujen golom lom wate SMA syifa galak keu sidro peumuda geucerita sajan nibak poma teucintangeuingat saja lee mak muka syifa masanyan meuroman masa muda, kisah cinta nyang lebeh haye dari pada rama ngon shinta atau romeo dengon Juliet. Peumuda nyang panjang jih sekitar 175 cm, kulet puteh dengon senyuman menggoda padup neuk janggot ka timoh bak raheng gopnyan peulengkap penampilan kegagahan,  nyang sabe geucerita syifa sabe geuken peusa lewat mata.
“sejioh peu gata bertahan syifa? Semangat syifa, dunia nyoe hana nyang seluah nyan dron kira, tinggal ta tuka sudut pandang mantong pakiban carat a ee dunia nyoe dan mandumnyan jeut mudah”.
            Masa  nyan syifa tat senang, langsong geucerita langsong bak Mak, geuseot rijang lee mak tanpa tanggoh wate “ cinta jeut asai bek meucinta”. Peristiwa nyang get tat membekas bak ate syida nyang peget syifa jeut semangat jak sikula dengon sabe di puruno lee mak plus semangat ntuk merumpok si belahan jiwa nyang kadang-kadang male lake contekan peer bahasa inggreh tapi syifa hana tom male geutanyong masalah pelajaran statistik nyang hana di pahami. Bintang hate syifa nyan ka peuget pena bergerak lage ie mengalir demi saboh cita-cita, penggerak pena nyan geupeget cerpen dengon puisi meski hana tom menang, nyang sabe di tuleh syifa meski hana tom jeut keu penuleh, nyan geutepe lee mamak ureng get akai, nyang jino ka geucok pulang lee nyang kuasa nyang ka geupeget syifa gadoh cahaya udep, gadoh semangat padup trep hingga uroe berlalu seolah-olah udep di kutup pelan di sudut malam. Padahai mak ku setuju, golom lom masalah laen nyan ka di tumpoh ateh pundak mak tanpa ampun dan tanpa pamrih.
“mak, bek neupike keu syifa, syifa insya Allah leh keudro-keudro. Syifa kon aneuk manyak lee nyan hana bisa jaga dro. Syifa ka teupeu mebedakan nyan toh nyan terbaik nyan toh nyan hana, Syifa saying Mak karena Allah” tergiang lom bak geuliyung mak kata-kata Syifa bak saboh masa nyan,  nyan peuget mak geu moe ro ie mata meusiare gara-gara geudengo kata-kata Syifa nyan. Miftahul syifa nan aneuk gobnyan nyan ka meurasa seupi tanpa kasih saying sidro Ayah, mencintai sidro pemuda namun Allah lebeh mencintai pemuda nyan sehingga geucok pulang awai tat, macam cobaan nyan tetap peget Syifa sabe bertahan seteguh karang. Syifa nyan tetap bintang maata mak, meski jioh jino di naggroe gop tetap meusuhu cahaya di langet malam peubat hate nyang rindu, hingga oen kaye menganto dengon suu cicem nyan karu subra menjioh dari dunia nyoe.
Dalam seupot malam nyan, mak geupeuleh tahajjud. Di dalam seupot malam nyan, bintang di langet remeh teuhing geusampoh bekas ie mata mak bak teulekong tuha.

Banda aceh, 15 November 2011

Komentar

Postingan populer dari blog ini

Yuk ke Bendungan Brayen, Aceh Besar

Nita Juniarti AcehNews.net –  Bendungan Brayen merupakan hasil dari ekspresi keindahan alam dengan perbuatan manusia. Bendungan ini berada di Leupung, Kabupaten Aceh Besar, Provinsi Aceh jaraknya sekitar 30 Kilomoter  dari Banda Aceh. Tidak sulit mencarinya, melewati jalur pantai Barat-Selatan, nanti Anda akan menemukan papan bertuliskan  “Wisata Brayen”. Kemudian dari arah pintu masuk tersebut Anda bisa terus berjalan ke lokasi wisata, lebih kurang 100 meter. Ada yang view yang indah saat Anda melintas di jalan masuk tersebut. Jalan lintasan masyarakat kampung yang masih alami ini akan memberi  landscape , sawah tadah hujan dan masyarakat yang berlalu lalang. Jika sedang musim hujan maka harus ekstra hati-hati saat melalui jalan ini. Nita Juniarti-Teman KPM PAR MAheng Biasanya tempat ini dikunjungi oleh keluarga, kaulah muda di hari libur khususnya pukul 15.00 yang paling ramai dikunjungi. Tiket masuknya hanya Rp2.000 per orang dan parkir dengan harga yang sama. Air s

Prasangka

  Meski sudah belajar banyak, meski sudah tau tips ini itu, sungguh tidak mudah bagi seorang perempuan mengatasi perasaannya sendiri, rasanya teramat mustahil baginya setiap kali ia mengalami guncangan perasaan. Jun dan Wi jarang bertengkar, selama LDRan, Dunia yang berada dalam resesi membuat mereka semakin kalut dengan pertahanan masing-masing. Rencana pernikahan harus ditunda, keadaan tidak memungkinkan. Biasanya salah satu dari mereka mengalah agar tidak terjadi pertengkaran hebat, tapi tidak malam itu, mereka sama-sama jenuh.  "Aku capek sekali, berusaha sebisa mungkin  untuk niat baik. Tapi barangkali kau memahaminya berbeda" teriak Jun diseberang sana  "Kalo kau capek : berhentilah" Wi balas berteriak "Cari uang untuk bisa melamarmu siang dan malam, yakinkan Umi, mama, kamu, dan bahkan meyakinkan dirimu juga aku, semuanya harus kulakukan sendiri. Aneh, bukannya kau yang terdengar ingin berhenti" "Dan aku ga pernah ada bersama kau?" "J

Cerita Film : Jembatan Pensil

Film Jembatan pensil. Latar belakang dari film ini adalah suasana di perkampungan suku Muna, Sulawesi Tenggara. Menariknya, film yang mengangkat kisah Ondeng, si anak berkebutuhan khusus tapi selalu setia pada teman-temannya. Empat sekawan itu bernama Inal, Aska, Nia dan Ondeng berjuang mencari pendidikan dari guru mereka di sebuah sekolah gratis. Inal dan Ondeng sama-sama memiliki kekurangan fisik dan mental. Inal adalah anak tuna netra, sedangkan Ondeng terbelakang secara mental. Keterbatasan yang mereka miliki tak pernah sedikitpun melunturkan niat mereka mencari pendidikan. Ondeng, sangat pintar menggambar. Semua dia gambar salah satu gambarnya adalah jembatan yang sering di lewati oleh teman-temannya. Ondeng rajin sekali menabung, sebab jembatan yang teman-temannya lewati sudah sangat rapuh. Ia ingin menganti jembatan itu. Namun, uang Ondeng belum cukup untuk membuat jembatan malah suatu hari jembatan itu  rubuh saat mereka melintas. Ondeng yang rumahnya lebih jauh dan selal